Sunday, December 25, 2011

Mengkudu Yang Kepahitan

Mengkudu ni orang kata banyak khasiatnya. Biasa la, dah nama pun mengkudu, mesti banyak khasiat sebab pahit giler kot, even dalam sepanjang hidup aku tak pernah sekali pun aku cuba rasa mengkudu. Dan aku tak pernah teringin pon nak cuba, sebab aku elergik pada benda-benda yang pahit. Serius ni tak gebang punyer. AKu cuma suka tangkap gambar mengkudu je, sebab bentuknya macam sarang tebuan/lebah. Kan?


Ni mengkudu muda, hijau lagi, keras pulak tu.


Ada ke sesape yang teringin nak makan buah mengkudu ni macam makan epal? Kalau ada memang aku nak berguru dengan dia. Aku teringin sangat nak tengok orang makan buah mengkudu dengan selamba, sebab selama ni orang asyik buat jus mengkudu je. Apa-apa pun, Subhanallah segala puji bagi Tuhan yang mencipta seluruh alam termasuk mengkudu ni. ;)

Yang ni dah masak, warna kuning dan boleh dikunyah begitu sahaja. Euwww.



No comments:

Post a Comment