Friday, February 13, 2009

betapa hipokritnye kite....



hmm...itulah keadaannye sbgai mne yg dpt dilihat kat malaysia ni...kate je prihatin psl masalah yg mnimpa saudara2 seislam kat ghaza sne...tp...keprihatinan 2 dtonjolkan hanye utk tempoh yg singkat shje, 22 ari..iaitu hanya spanjang tempoh Ghaza diserang zionis yahudi bermula 27 disember 2008-17 januari 2009...dlm tempoh 22 ari 2, bkn men org kite adakan perhimpunan.. perarakan...boikot brgn u.s n israel.. demontrasi aman utk mnntang tindakan israel yg seumpama manusia tidak bertamadun i2..mmg sgt mengujakan semangat rakyat kite ni mse dlm tempoh 22 ari 2..namun, kprihatinan 2 terhenti ditonjolkan apabila israel mule mngundurkan tnteranya dr Ghaza...mgkin kite merasakan bhw pengunduran tntera Israel dr ghaza bermakna berakhirnya pnderitaan pnduduk2 ghaza..bkn i2 kbnarannye...tp hakikatnye,mereka berterusan mngalami pnderitaan ksn serangan tsbt...

renungilah diri kita..sejauh manakah ksungguhan kite utk memboikot brgn2 israel....tgk saje kat kfc alamanda...aku igt lg mse tempoh 22 ari tu...aku tgk kat mcdonald alamanda, ade sorg dua je customer..aku ckp dlm ati..bgos2..tp...mase aku pg alamanda baru2 ni,da jd laen daa.....mcdonald kmbali diimarahkan...customer da ramai balek cam dlu...hmm...aku ade situasi yg lebih jelas...spt yg kite tau 7 eleven pon mnyumbang kpd israel kan..nk dpendekkan cite...ade kwn aku yg keje kat 7-E...mase ghaza dserang dlu, die penah terase nk berenti kje kat c2.. nk cari kje len...last2, die decide nk stay kje 7-e 2..betape sedihnye aku dgr...sekejap je die rse tgungjwb nk boikot..last2, da hilg da rse nk boikot...so..inilah yg ingin di highlight kan kat cni...
dr situasi yg dilihat td, jelasla suda betapa hipokritnye kite dlm kempen memboikot brgn n produk yg mnyumbang kpd ekonomi israel..tiada istiqamah d c2...so..pk2 la mne yg baik...ma'as salamah...

2 comments:

  1. Bagus teruskan perjuangan anda. Saya sokong!

    Saya turut marah kepada Melayu bangsa kita yang sama-sama mengaku Islam tetapi tidak bertanggungjawab untuk mengotakan apa yang dikata. Inilah sikap hangat-hangat tahi ayam orang Malaysia kita.

    ReplyDelete
  2. betul..
    tp kite kadang2 terlupe..
    7 e xpenah pon ak tau kene boikot..
    kfc penah suatu ketike org kate boleh makan..
    tp kte kene igt klu kte kerje pon..
    igt spe yg bg rezeki kat kite?
    wallahua'lam..

    ReplyDelete